top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRan Barak

מרידיאן הלב

עודכן: 6 בנוב׳ 2020

הלב, כמה שירים, אהבה, אמוציות ורגשות הוא מעלה, ולא סתם יש לנו


קשר מיוחד איתו, במאמר קצר זה נצלול קצת ונבין איך הרפואה המשלימה מתרגמת את הלב לחיים שלנו.

ברפואה המערבית: משאבת דם.

ברפואה הסינית: הוא הקיסר, מושל באיברים- מחלה שתפגע בלב תשפיע על כל שאר האברים ומשם לכל תפקודי הגוף. הלב מכתיב את הדברים בממלכה של גוף האדם. ושולט על ה- Shen.

הלב שולט על זרימת הדם (עם עזרה מהצ'י שבא מהריאות) וכלי הדם (דופק קשור ללב, הדם עצמו לטחול). אם הלב חלש, כפות הידיים יהיו קרות.

הלב נפתח אל הלשון שצומחת מתוך הלב- נביט ללשון כדי לאבחן עודף או חוסר של אנרגיה בלב. הלב מתבטא בפנים: הוא משפיע על המראה שלה, על התנועה שלה ועל יכו


לת הדיבור. נביט בצבע הפנים כדי לזהות בעיות בלב. ברפואה הסינית גימגום זה בעיה של הלב, שהלב חלש יש זיעה מרובה, נוזל הזיעה קשור ללב (הסוגרים של העור קשורים לריאות).

הלב מאחסן את ה- Shen, ה- Shen הוא כל היכולות הגבוהות שלנו מבחינה רגשית. כמו אהבה, בינה, תודעה. זה הניצוץ האלוהי שרואים בעיניים, בעיקר בקשתית ובאישון (לובן העין משוייך לריאות) ולא סתם שאנו מביטים בעיניים ניתן לראות את הזיק שיש לאדם.

הלב קשור לזיכרון לטווח רחוק, כי לזכרונות ארוכים יש משמעות עמוקה, זכרונות קצרי טווח קשורים לכליות ופה ניתן להבין מדוע יש מבוגרים רבים ששוכחים איפה הם שמו את המשקפיים אך עדיין יש להם זכרונות של אנשים אהובים ואפילו מקומות שגרו לפני שנים (הזיקנה פוגעת בכליות).

במרידיאן הלב יש נקודות צובו שנעבוד עליהן (לחיצות עם האצבע או נחדיר מחט בדיקור) כדי להרגיע את המטופל, להשקיט את הרוח והנשמה. נטפל באי שקט, הפרעות נפשיות וקשיי תרדמת.

הסימפטומים של מחלות הלב יופיעו מאוחר מזמן תחילת היווצרות המחלה, לכן בתישאול של המטופל ננסה להתעמק ולשאול דברים אישיים, כדי להבין מה מקור המחלה שאולי התחילה שנים רבות לפני התלונה של המטופל שבשבילה הגיעה לטפל.

משבר פרידה מאדם קרוב ישפיע על הלב, אם לא נדע לפרוק ולהביע את הצער מהאובדן הפגיעה בלב תהייה עמוקה והלב יהיה פגיע בחלקים רבים יותר.

הקשר בין הלב לאהבה ידוע ומטופל ברפואה המשלימה (ברפואה המערבית אין התייחסות), שאנחנו מאוהבים הלב "קופץ" מהחזה משמחה והתרגשות, כמות הדם שזורמת באזור המגע רבה יותר, העיניים בורקות, הידיים חמות, המוח פעיל והלב פועם חזר יותר. מחקרים רבים מ


ראים שאנשים עם קשר אהבה קבוע חיים יותר.

שקשר אהבה פוסק, האנרגייה נסוגה מהעור לשרירים, עודף מתח בשרירים רוצה לצאת בצורה של רוגז, אם לא נדע לפרוק את הרוגז הזה, האנרגיה תיסוג יותר פנימה לתוך הגוף והמתח יתרכז בלב. וכך הרוגז הופך לכעס, האהבה הופכת לשנאה. מצב זה יגרום למתח בשרירי הלב, כלי הדם יתכווצו ויתבטא ביתר לחץ דם. שאנו חווים משבר פרידה, חשוב להביע את הצער. אם ילד מרוגז כדאי לעזור לו לשחרר את הרוגז בעידוד של בכי, השתוללות משותפת ומגע איתנו.

מרגישים צורך לטפל בבעיות שקשורות ללב, מרגישים שהרפואה הסינית יכולה לענות על קשיים שלא נפתרו במקומות אחרים?

מוזמנים/ות לפנות אלי לטיפול אחד או סדרת טיפולים כולל איבחון מלא לפי הרפואה הסינית.

בבריאות הגוף והנפש תבורכו.


שלכם רן.

0586665855


80 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מרידיאן מעטפת הלב

#מרידיאן_מעטפת_הלב ברפואה המערבית: המעטפת של הלב מונעת חיכוך של הלב והגנה מזיהומים. ברפואה הסינית: המבצר של הקיסר (הלב), מונע מהשפעות רעות לפגוע בלב. מעטפת הלב אחראית על הוצאה לפועל את פקודות הלב, לכ

bottom of page