top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRan Barak

מרידיאן הריאות

עודכן: 6 בנוב׳ 2020

כולנו מכירים את הריאות ותפקידן, הם האיבר הראשון בשימוש שאנו נולדים ולוקחים את הנשימה הראשונה והאיבר האחרון בשימוש לפני שאחנו נפרדים לעד מהגוף הפיזי שלנו.

ברפואה המערבית: הריאות אחראיות על הנשימה סופגים חמצן ופולטים דו-תחמוצת הפחמן.

ברפואה הסינית: הריאות מקבלות תפקידים נוספים: הן שולטות על הצ'י ואחראיות על הנשימה (בעיקר על הוצאת האויר, על הכנסת האוויר אחראיות הכליות). הריאות מקבלות שלושה סוגי צ'י: מהמזון שאנו אוכלים, מולד מה שקיבלנו מההורים ואת ה-קונג צ'י שאנו מקבלים מהאוויר שכולל גם ספיגה של רגשות (לדוגמא: מחמאות/עצבים).

אדם עם אנרגיה תקינה בריאות יהיה עם מחשבה ברורה, פתיחות לרעיונות חדשים ותקשורת טובה עם אחרים.

הריאות אחראיות על העור ושיער הגוף, ידעתם שהעור ברפואה הסינית נחשב לריאה השלישית ורואים את ההקשר גם במחלות לדג' אטופיק דרמטיטיס שמכונה ה- "אסתמה של העור" בהתייחס לקוצר נשימה וגם בניסוי שמצמידים בצל לעור ולאחר פרק זמן קצר, הבל הפה שלנו יריח מבצל.

אי תיפקוד של הריאות יתבטא ראשית על העור או על האף. המטפל ינסה לבחון את העור של המטופל (ככל שניתן) מבחינת צבע/מראה/ריח/טמפ', כל פרט חשוב.

מבנה גוף מסויים כמו קיפוזיס או מנח לא תקין במשך זמן רב כמו עבודה על מחשב יכולה לכווץ את הריאות, לגרום לקושי לנשום באופן תקין ולהשפיע על אנרגיית הריאות ובעקבות כך לפתח מחלות/בעיות. שימו לב לצורת הישיבה מול המחשב.

משברים מסוימים יכולים לפגוע בריאות, למשל פחד ממוות או פחד מנטישה של ההורים. אם המשבר יטופל ויעובד כראוי הפגיעה תהייה קטנה או כלל לא תהייה. חוסר בהבעת רגשות או חוסר שליטה מוגזם בהן, יכול לפתח מחלות או בעיות בתיפקוד תקין על המערכות.

על כן, יש לוודא שאחנו יכולים להביע את רגשותינו השמחים וגם העצובים, יש לעודד ילדים לבכות לפני נסיעה של אחד ההורים, אך עם זאת יש לשים לב לא למשוך את העצב זמן רב מידי כדי שלא נאבד אנרגיה חיונית לריאות. לשם כך נעזר בסביבה תומכת או טיפולים ברפואה משלימה.

מרגישים צורך לטפל בבעיות שקשורות לריאות, מרגישים שהרפואה הסינית יכולה לענות על קשיים שלא נפתרו במקומות אחרים?

מוזמנים/ות לפנות אלי לטיפול אחד או סדרת טיפולים כולל איבחון מלא לפי הרפואה הסינית.

בבריאות הגוף והנפש תבורכו.

שלכם רן.

0586665855


49 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מרידיאן מעטפת הלב

#מרידיאן_מעטפת_הלב ברפואה המערבית: המעטפת של הלב מונעת חיכוך של הלב והגנה מזיהומים. ברפואה הסינית: המבצר של הקיסר (הלב), מונע מהשפעות רעות לפגוע בלב. מעטפת הלב אחראית על הוצאה לפועל את פקודות הלב, לכ

bottom of page